Krátký pohled do budoucnosti

Paradox vyvíjí horečnou aktivitu s jasným úmyslem – mít do léta hotovo a moci odjet na dovolenou do vedlejší místnosti (nebo dokonce i na dvorek svého domu, samozřejmě při zachování všech tří R, s košíkem na hubě a denní porcí hrůzy z mainstreamových médií). Já jim dovolenou přeji z celého srdce a doufám, že do léta budou vyvíjet aktivitu co nejmenší, protože od miinulého září už začínám mít nepřetržité každodenní práce na překladech plné zuby.

Ale k věci: momentálně dělám na Imperátorovi (verze 2.0 – 438 normostran) a už vyšel patch 2.0.2, kterým Paradox opravuje množství chyb nasekaných ve verzi 2.0 a které při překladu průběžně opravuji.

Jako druhý přijde na řadu čerstvý patch k CKIII (verze 1.3.0 – 257 normostran).

Jako třetí bude čekat ve frontě Stellaris, respektive její DLC Nemesis, které má vyjít 15.4 2021. Zatím nevím, kolik toho bude, ale Paradox v poslední době trpí chronickou žvanivostí, takže pod 200 normostran asi nepůjdeme.

Hearts of Iron IV už snad pro první pololetí máme za sebou. Snad. Kdyby ne, bude na řadě až jako poslední. Tohle je tedy pořadí práce pro nejbližší budoucnost. Kde jsou ty krásné časy, kdy patch neměl více než 150 normostran…

Trocha statistiky

 

Z grafů je dobře vidět, jakou popularitu mají jednotlivé hry Paradoxu. Zajímavé je, že nejnovější CKIII je až čtvrtá v pořadí. Výsledky jsem provnával k minulé neděli, protože od poloviny tohoto týdne jsou zkreslené čerstvě vydaným patchem pro CKIII. V poslední době se Paradoxu s novými hrami nějak nedaří. Ze dvou naposledy vydaných her je jedna totální propadák a druhá jen slušný průměr.

A jak je to u nás s počtem stažení češtin pro tyto hry?

1) HOI4 – 3 260 (verze 1.9.1) – 851 (verze 1.10.3)
2) CKII – 2890 (verze 3.3.0)
3) Stellaris – 1410 (verze 2.8.1)
4) CKIII – 1400 (verze 1.2.2)
5) Imperator – 264 (verze 1.5.3)
6) Victoria II – 209 (verze 3.0.4)

Všimněte si pozoruhodného poklesu popularity HOI4, respektive zjevné neochoty hráčů sypat peníze do dalších DLC. Zajímavá je také vysoká populatita CKII. Ne že by to bylo takové překvapení, protože u CKIII došlo mimo jiné k několika nepochopitelným úpravám v interface, například odstranění diplomatického mapmódu a zavedení nesmírně otrávné nápovědy úplně ke všemu. Za sebe mohu říci, že mě hra CKIII nijak neuchvátila.

Imperátor se teď možná trochu zmátoří. Verze 2.0 naznačuje přeskokem jedničkových verzí (z 1.5 rovnou na 2.0), že je plná velkých změn. Neověřená perlička: Johan Andersson byl údajně od dalšího vývoje Imperátora odstaven.

A co takhle Victoria III?

Victoria III právě teď… nebude. Ona jaksi vůbec nebude. Zlí jazyjové tvrdí, že nikdo v Paradoxu netuší, jak vlastně funguje ekonomika Vic2. Věděl to Chris King, který tuto ekonomiku programoval. V roce 2013 však z Paradoxu odešel a založil s kolegou vlastní firmu. V roce 2017 se do Paradoxu vrátil a pracoval na tajném projektu, což měla být údajně Victoria 3, ale v roce 2019 opět z Paradoxu odešel. Není bez zajímavosti, že v srpnu 2018 nastoupila jako nová CEO Paradoxu Ebba Ljungerud.

Asi nemá smysl o tom dále spekulovat. Jisté je, že od roku 2018 to s kvalitou her Paradoxu jde tak nějak zu grunt a začalo to strašlivým Holy Fury – DLC pro CKII. Ničeho se však nebojte. Paradox vydá ještě mnoho DLC, ve kterých budete moci utopit své peníze. A že to nebude žádná extra kvalita? No nebude. Zvykejte si. ANO, bude hůř.

WhiteHorse