IMPERATOR MORTUUS EST

Imperátor je mrtev. Včera (pátek 1.5.2021) sice Paradox prohlásil, že

 – Imperator je pro nás důležitý a vy, naši fanoušci, jste pro nás také důležití. Nevíme, kdy přineseme další obsah, ale naším záměrem je pokračovat stejnou cestou, kterou se hra doposud ubírala, s velkými aktualizacemi, bezplatným obsahem a hodnotnými DLC.

 – mnoho lidí z týmu Imperátora se bude snažit využít svůj talent při podpoře nových projektů. Update 2.0 byl a zůstane klíčovým prvkem v historii imperátora. Odezva hráčů byla velkolepá a my jsme hrdí na to, co jsme dokázali. Věřím, že se Imperator bude i nadále rozvíjet směrem k vizi, kterou jsme pro něj vytvořili.

… ale to jsou slovy klasika „naleštěné prdy“, neboli korporátní kecy, protože skutečnost je zcela jiná. Tohle je poprvé, co Paradox natvrdo zařízl prodávanou hru. Mimo to v Paradoxu patrně došlo k personálnímu zemětřesení.

ALEA IACTA ESTO

Ano, kostky jsou vrženy. Tohle je páteční oficiální prohlášení Paradoxu:

Protože se zaměřujeme na PDXCON, chtěl jsem se s komunitou podělit o některé (skvělé) změny, které se v PDS v uplynulém roce udály. Jelikož studio má nyní více než 150 vývojářů a každý herní tým má své vlastní výzvy a plány, se kterými bude pracovat, napadlo nás, že se musíme lépe přizpůsobit naší nové realitě. Také jsme chtěli najít způsob, jak se při zvětšování PDS stále soustředit na naše hry.

Počátkem letošního roku se společnost PDS rozdělila do tří různých studií. Interně jim říkáme PDS Green, PDS Red a PDS Gold. Každý tým má na starosti údržbu stávajících her a vývoj nových her (zatím neohlášených, ale alespoň o jedné z nich se tento měsíc dozvíte více na PDXCONu!). Každý má svého ředitele, který rozšiřuje svůj tým s jediným společným cílem: vytvářet nejlepší strategické hry na světě. Jsme jedna velká rodina a společně jsme stále Paradox Development Studio. Zelená, červená a zlatá jsou pouze interní jména, ale my víme, jak moc vás zajímá, co se děje v zákulisí.

PDS Green má na starosti vývoj Stellaris. Vedení studia se ujal veterán z týmu Stellaris Rikard Aslund. PDS Green pracuje s podporou Paradox Arctic, našeho studia v Umea.

PDS Red má na starosti vývoj Crusader Kings III. Úzce spolupracuje s Paradox Thalassic v Malmö. Studio vede Johanna Uddstahl Friberg, další veteránka Paradoxu, která byla manažerkou studia Arctic a dříve pracovala na koordinaci všech studií Paradoxu.

PDS Gold má na starosti Hearts of Iron IV. Vedoucím tohoto studia je Thomas Johansson, který se od počátku podílel na rozvoji PDS a v nedávné době spolupracoval s Johannou na organizaci studia.

Asi jste si všimli, že Imperator: Rome není přiřazen k žádnému z výše zmíněných studií. Důvodem je, že pravidelně analyzujeme vyvíjené projekty, jakož i lidi a zdroje na ně vyčleněné. V rámci této analýzy jsme si uvědomili, že je v PDS potřeba posílit několik jiných projektů, a proto jsme se rozhodli, že přesuneme lidi z Imperatora na tyto další projekty. Sice pracujeme na plánech opětovného růstu týmu pro Imperatora a jeho pokračování ve vývoji, ale krátkodobě jsme museli zaměřit naše úsilí na tyto další projekty.

V roce 2021 pro Imperatora nevyjde žádný nový obsah. Pokud v této věci bude něco nového, samozřejmě vám to ihned sdělíme! Uvidíme se na PDXCONu při prvním odhalení toho, na čem pracujeme.

PDXCON

Letos se Paradox rozhodl, že v květnu uspořádá akci pouze v digitálním vysílání s názvem PDXCon Remixed. Stejně jako v minulosti zde bude oznámeno, co se bude dál dít v roce 2021. Výkonná ředitelka Paradoxu Ebba Ljungerud neprozradila žádné podrobnosti, ale potvrdila, že bude vydáno oznámení nové hry od Paradox Development Studios. No tak to je fajn. Je to oznámení, že bude oznámení!

Mocně se spekuluje, co všechno by to mohlo být, třeba že by to konečně mohla být vytoužená Victoria 3. Může to ale být také Europa Universalis 5 nebo Stellaris 2.

Paradox samozřejmě ve všech prohlášeních cudně mlčí o fiasku s Europou Universalis IV, jejíž nejnovější aktualizace vyvolala u hráčů bouři nevole. DLC Leviathan EU4 přidává nové herní mechaniky a bezplatná aktualizace 1.31 „Majapahit“ přináší nový obsah pro domorodé kmeny. Ani jedna aktualizace nevyšla tak dobře, jak se očekávalo. Za první tři dny po spuštění bylo hlášeno několik chyb a velkých problémů – včetně potíží s vyvážením hry. Stala se úplně nejhorším počinem a rychle byl vydán patch 1.31.1.

Na nejnovější Stellaris Nemesis už jsem také zachytil několik negativních reakcí. Uvidíme, jak se to vyvine. Zatím si zkuste tipnout: dočkáme se konečně Victoria 3? Já jsem pesimista. Myslím, že se nedočkáme.

Věnoval jsem Imperátorovi dva roky. Byla to zbytečná práce? Snad ne. On je totiž Imperátor ve své dnešní podobě celkem dobrá hra, jenomže má stigma propadáku a to se už nedá napravit. Popravdě řečeno, loňská novinka CKIII také není žádný zázrak. Paradox se bude muset hodně snažit. Dobře udělaná Victoria 3 by mu opět získala nehynoucí lásku hráčů.

Začali jsme latinou. Aby to bylo stylové, latinou také skončíme.

QUICUNQUE TURPI FRAUDE SEMEL INNOTUIT, ETIAMSI VERUM DICIT, AMITTIT FIDEM.

Svatá pravda. Kdo jednou stal se známým pro lest hanebnou, ač pravdu mluví, víc už víry nedojde.

WhiteHorse