HOI4 – Man the Guns a palivo

Paradox pracuje na DLC Man the Guns. Hlavním tématem je námořní válečnictví, které bude doprovázeno bezplatným updatem 1.6.0 ‚Ironclad‘. Datum vydání zatím není stanoveno.
Jako novinku vývojáři slibují palivo. Co to vlastně Paradox slibuje?

Důvody pro přidání paliva jsou dva. Zjednodušuje hru. Je snadnější se ji naučit a vyhnout se potížím s vytvářením strategických zásob paliva jako v HOI3. V některých oblastech, zejména ve válečném námořnictvu, palivo vyloženě chybělo. Přitom například válečný plán japonského námořnictva byl na palivu postaven. Cítili jsme, že si můžeme dovolit udělat hru v jejím námořním rozšíření trochu složitější.

Pozemní jednotky
Palivo používají náklaďáky, tanky a další motorizovaná pozemní výbava. Při boji a pohybu spotřebují mnohem více paliva, než při nečinnosti nebo při strategickém přesunu (ve skutečnosti nyní nespotřebovávají žádné palivo). Divize si vezou nějaké palivo s sebou, takže nějakou dobu vydrží, než jim palivo dojde. Pokud bude divize špatně zásobovaná, doplnění paliva bude probíhat pomaleji (takže nebude moci útočit, nebo se pohybovat tak rychle) a pokud bude úplně odříznuta, nedostane vůbec žádné palivo. Neodstatek paliva negativně ovlivní statistiku praporů, které ho potřebují a významně sníží jejich rychlost.

Letectvo
Vaše aktivní letecké perutě potřebují palivo. Množství bude samozřejmě záviset na typu letadla (strategické bombardéry palivo přímo hltají), ale také na typu mise. Letadla na zachycovací misi spotřebují hodně paliva jen v případě, kdy budou bojovat s nepřítelem, útočícím na pozemní cíle, bombardující atd. Transportní letadla budou moci dopravovat palivo do uzavřených kapes. Nedostatek paliva bude pro perutě znamenat významné penalizace efektivity.

Námořnictvo
Na velké bitevní lodě budete muset být v Man the Guns velmi opatrní. Tato monstra budou vysávat vaše zásoby paliva jako upíři. Aby bylo řízení flotil realističtější a lépe ovladatelné, trochu jsme ho změnili. Při rozhodování o použití velkých a drahých flotil bude nejdůležitější určit, jak je ekonomicky využít s ohledem na vaše zásoby paliva a jestli se do množství paliva vůbec vejdou. Budete moci rozhodnout, kdo bude prioritně zásobován palivem, stejně jako to můžete udělat s vybavením (ale pracujeme také na přidání dalších ovládacích prvků pro snadnější vybalancování mezi dalšími složkami armády). Flotila s nedostatkem paliva utrpí penalizace svých statistik a operačního dosahu.

Výroba
Palivo se vyrábí z nepoužité ropy a vybavení, používající ropu, k jeho výrobě nadále nebude potřebné. Nyní uvažujeme o přidání mědi, nebo dalšího zdroje, ale jestli je to dobrý nápad se ukáže až později. Každopádně pokud budete mít málo paliva, lze to řešit několika způsoby:

Získejte více států, bohatých na ropu
Zlepšete infrastrukturu vlastních států, bohatých na ropu
Směňte vlastní zboží za zahraniční ropu
Postavte rafinerie syntetického paliva
Získejte palivo na půjčku a pronájem
Obsaďte zásoby nepřítele
Vyzkoumejte zlepšení konverzních technologi pro ropu
Z každé jednotky ropy, kterou máte k dispozici, vaše aktuální technologie vygenerují určité množství paliva. To je pak uloženo do zásob pro použití vašich armád.

Zásoby
Palivo je možné skladovat. Ve skutečnosti se bez toho neobjedete, jinak nebudete moci zaručit stabilní dodávky paliva v době války. Velikost vašich státních zásob bude záviset na počtu vašich států a jejich infrastruktuře, vašich ekonomických zákonech a počtu postavených palivových zásobníků. To jsou nové budovy, které zabírají sdílené sloty a budou patrně obsahivat většinu vašich zásob. Tyto stavby mohou být poškozeny bombardováním a v nejhorším případě to může skončit ztrátou paliva.

Hráči budou nuceni se rozhodnout mezi budováním průmyslu a zvyšováním zásob paliva (musejí nastavit civilní továrny na výrobu paliv) a udržet výrobu v rozumných hranicích. Našim cílem je, abyste museli palivo brát v úvahu při plánování jakékoliv operace.

Paradox – lépe řečeno jeho vývojáři – také prohlásili, že zpětná vazba a vůbec komunikace s uživateli je pro ně velmi důležitá a připomínky hráčů budou zahrnuty do vývoje. Tak uvidíme.

WhiteHorse