Imperátor – deník vývojáře č. 21

Zdravím vás. Vítejte u 21. dílu deníku vývojáře Imperátora! Dnes si něco řekneme o pozemním boji a bojových taktikách.

Boj
K boji dojde, když se sejdou dvě armády ve stejném městě. Armáda, která byla ve městě první, je považovaná za obránce, pokud ovšem druhá strana neovládá opevnění v provincii. Bojiště má pro každou stranu 60 různých pozic a rezervy, kde budou aktuálně nebojující kohorty. Armáda bude řazena s pěchotou uprostřed, lehkou kavalerií na křídlech a s případnou podporou bojových strojů ze zadní řady.

Každý den vystřelí každá jednotka na jeden cíl před sebou, nebo na svém boku, samozřejmě pokud k tomu bude mít dostatek útočných schopností. Poškození je určeno hodem kostek a přidáním bojových modifikátorů terénu a vůdců. Nula nebo menší číslo poskytuje 2% poškození a maximum z kostek a terénu může poskytnout až 30% poškození. Vliv hodu kostek na bitvu je v Imperátorovi mnohem menší, než ve hrách typu V2, EU4 a CK2. Řada kostek je menší, jen 1d6 místo obvyklých 1d10 (jestli to nechápete, nic si z toho nedělejte, já tomu také nerozumím – WhiteHorse).

Přechod řeky nebo námořní výsadek znamená pro útočníka -1. Hory dávají obránci +2, kopce, bažiny a lesy dávají obránci +1. Vůdci mají na boj také vliv, závisející na hodnotě jejich válečnictví. Tím vším je upravena hodnota poškození a teprve pak je aplikována na cíl. (Všimněte si, že veškeré poškození je vypočítáno po kole boje a proto není vhodné nejdřív střílet.) Pokud střílíte ze zadní řady, máte v podstatě jen 50% účinnost.

Disciplinovaná útočící jednotka má pozitivní modifikátor poškození a může to být buď zemský, nebo individuální modifikátor pro celou kohortu. Loajální regimenty způsobí o něco větší poškození, než neloajální. Všechny typy jednotek mohou mít také hodnotu pro lepší nebo horší boj při působení nebo utrpění poškození a pro boj v určitém terénu. Mohou mít také samozřejmě všeobecné bonusy, které zlepšují všechno (nebo penalizace, které všechno zhoršují). Některé jednotky si vedou v boji s určitými jednotkami lépe než s jinými, například válečné vozy si vedou dobře proti lehké pěchotě, ale špatně proti těžké pěchotě. A jde také o porovnání bojových taktik mezi nepřátelskými silami. Zkušenost jednotky snižuje utrpěné poškození. Pak je toto poškození násobeno hodnotou poměru poškození podle trvání boje patřičným množstvím tiků.

Bojové taktiky
Jedním z nejdůležitějších rozdílů v boji je taktika. Každé armádě můžete určit útočnou a obrannou taktiku, z nichž každá má svá velká pro i velká proti. Útočná taktika se používá, když jste v boji útočník a obranná taktika, když jste obránce.

Útočné taktiky

Všichni do útoku
+30% proti stahování
+20% proti průzkumu bojem
-20% proti tvrdé obraně
obě strany utrpí +10% ztrát

Čelní útok
+20% proti stahování
+10% proti průzkumu bojem
-10% proti tvrdé obraně

Útok obchvatem
+10% proti silnému protiútoku
-10% proti mobilní obraně

Útok ve formaci
+10% proti mobilní obraně
-10% proti průzkumu bojem

Průzkum bojem
-10% proti silnému protiútoku
+10% proti tvrdé obraně
obě strany utrpí o 25% méně ztrát

Obranné taktiky

Silný protiútok
+10% proti průzkumu bojem
+10% proti útoku obchvatem

Průzkum bojem
+10% proti útoku ve formaci
-10% proti všichni do útoku
-10% proti čelnímu útoku

Tvrdá obrana
+10% proti všichni do útoku
+10% proti čelnímu útoku
-10% proti průzkumu bojem

Mobilní obrana
+10% proti útoku obchvatem
-10% proti útoku ve formaci

Stahování
obě strany utrpí o 25% méně ztrát

Zůstaňte s námi, příští týden Trin Tragula napíše něco o hře.