Imperátor – deník vývojáře č. 11

Zdravím vás. Vítejte u 11. dílu deníku vývojáře Imperátora! Dnes se budeme zabývat schopnostmi jednotek a podíváme se na některé zajímavé a zábavné mechanismy.

Schopnosti jednotek v Imperatorovi se dělí do tří kategorií. Část z nich je programovaná natvrdo, jako třeba pohyb kohort mezi legiemi nebo oddělení a obléhací síla, zatímco ostatní jsou 100% naskriptované.

Reorganizační

Vytvořit novou jednotku – vytvoří novou jednotku a přesune do ni kohorty nebo lodě
Konsolidace – spojí kohorty stejného typu a prázdné kohorty rozpustí
Oddělit obléhací – ponechá dostatečný počet vojáků k obléhání nebo obsazení aktuálního města
Rozdělit napůl – rozdělí jednotku na stejné poloviny
Rekrutovat – otevře náborové okno, ve kterém můžete rekkrutovat kohorty nebo lodě přímo k vybrané jednotce. Ty automaticky napochodují a přidají se k této jednotce.
Rozpustit – někdy už tuhle jednotku prostě nechcete

Pamatujte na to, že kohorty, které jsou loajální svým velitelům, nebude možné od těchto velitelů stáhnout.

Přepínací

Vybrat úkol – můžete vybrat pro tuto jednotku úkol a ona ho splní bez vašeho dalšího zásahu. Další detaily rozebereme v pozdějších dílech deníku.
Dovolit připojení – povolení pro další jednotky, aby se k této jednotce připojily.
Šarvátky kavalerie – umožňuje obranu a útok s lehkou kavalerií a velbloudy.
Falanga – pomalejší pohyb armády, ale mnohem silnější obrana.
Padma Vyuha – pomalejší pohyb těžké pěchoty v obraně a útok lučištníků
Reorganizace jednotky – dvojnásobná údržba a pomalý pohyb, ale posilování jednotky a zotavení morálky je mnohem rychlejší. Bez použití reorganizace se jednotky obnovují pomaleji, než v předchozích hrách.
Usilovný pochod – silnější oslabení a žádné zotavení morálky při mnohem rychlejším pohybu.

Některé se odemykají různými vojenskými tradicemi, část z nich je dostupná a některé vyžadují zaplacení určité ceny.

Akční

Připojit/odpojit jednotku – připojí nebo odpojí jednotku přítomnou ve městě.
Roztříštěný ústup – vydá jednotce příkaz k roztříštěnému ústupu. To se hodí, pokud chcete zachránit zbytek armády, uvízlé hluboko v nepřátelském prostoru, nebo odříznuté u nepřátelské pevnosti.
Postavit pohraniční pevnost – vytvoří kolonii ve městě, které není vaše, ale hraničí s vámi. Přidává 1 populaci svobodných občanů vaší kultury a pevnost pro vojenskou sílu.
Znesvěcení svatého místa – utratíte náboženskou sílu v hlavních městech jiných států za dlouhodobé snížení jejich náboženské síly.
Zvýšit odvody – utratíte vojenskou sílu za získání více kohort pro vaši jednotku.
Vojenské kolonie – utratíte vojenskou sílu za vytvoření svobodné populace vaší kultury či náboženství ve vašem městě.
Nájezd na město – utratíte vojensko sílu za získání zlata a pracovní síly z nepřátelského města.
Postavit silnici – utratíte vojenskou sílu za postavení cesty k dalšímu městu pro pohyb armády.

Některé se odemykají různými vojenskými tradicemi a část z nich je stále dostupná.

Podpora modingu:

Vytvoření části těchto skriptů bylo umožněno novými supersilnými skriptovacími nástroji Jomini, které nyní navrství herní mechanismy na vrchol Clausewitze.

Máme některé pěkné možnosti, jak dostat dynamické hodnoty do mechanismu nájezdů. V podstatě můžete zpřístupnit každý „trigger“ v jakémkoliv rozsahu, přepnout jeho hodnotu a modifikovat ostatní.

Kód:

unit_owner = {

add_treasury = {

value = root.unit_location.total_population
multiply = root.unit_location.civilization_value
divide = 100

}
add_manpower = {

value = root.unit_location.total_population
multiply = root.unit_location.civilization_value
divide = 250

}

}

Můžeme také udělat smyčky, které se používají pro odvody.
Kód:

while = {

count = {

value = root.unit_owner.max_manpower
multiply = 0.25
round_up = yes

}

add_subunit = light_infantry

}

Ty z vás, kteří modifikují předchozí hry a znají rozsahy měst, postav a zemí určitě potěší, že v Imperatorovi toho bude daleko víc. Například rozsah jednotek, populací, stran atd.

Příští týden se podíváme na systém technologií.