Imperátor – deník vývojáře č. 1

Paradox začal vydávat deník vývojáře. Protože jsem na to zatím neměl čas, nevěnoval jsem mu pozornost a mezitím ve studiu došli ke čtvrtému dílu. Proto budou tyto první díly vydány v poměrně těsném sledu za sebou. WhiteHorse

Zdravím vás. Vítám vás u deníku vývojáře hry Imperator: Rome! Každé pondělí až do vydání hry, kromě dnů, kdy budeme mít dovolenou, vám něco řekneme o vývoji hry!

Dnes si něco řekneme o celkové vizi této hry. Často jsme mluvili o tom, jak nasloucháme komunitě, ale tohle je první hra, do které jsme zahrnuli tak velké množství požadavků členů našeho fóra.

V Řím2 byla zachována rovnováha prvků z CK2, EUIV a Vic2. Řím byl fantastickou směsí CK1 (postavy), EU3 (diplomacie a boje) a Vic1 (strany, systém provincií a dynamika populace) a jeho specifickou vlastností je stěhování barbarů a nejlepší občanské války ve hrách Paradoxu. K Římu jsme měli tolik příspěvků, že když jsme začínali s Imperátorem, zcela přirozeně jsme je využili.

V této hře jsme chtěli použité principy zachovat a využít přitom nové znalosti, které jsme za posledních deset let získali při vývoji her, zároveň s lepší UX a podporou hráčů, při významném rozšíření hloubky a komplexnosti hry.

Několik věcí v původním návrhu bylo natolik špatných, že jsme se rozhodli je buď změnit, nebo úplně odstranit.
Odstranili jsme postavy vyslanců. To byla špatná mechanika, používaná především k odstranění lidí.
Osudová znamení a náboženská prestiž byly dosti otravné a proto jsme je změnili.
Obchod nám sklouzl do příliš velkého mikromanagementu a tak jsme ho předělali, aby byl zábavnější.

Všude, kde to bylo možné, jsme rozšířili komplexnost hry, abychom vytvořili nejlepší grand strategy

Tady máte rychlý náhled na Ibérii!