PdxCon 2018: Paradox ohlásil novou hru

„Alexander, Hannibal, Caesar. Tito skvělí muži a desítky dalších formovali osud kontinentu. Mocní králové, chytří generálové a budoucí bohové se stali legendami. Představte si, že by Itálie nikdy nebyla sjednocena pod římskou vládou. Jak by vypadal svět bez Caesara?“

PdxCon 2018: Paradox ohlásil novou hru a další počiny

Paradox pracuje na nové hře. Dva roky po vydání Stellaris a Hearts of Iron oznámil na Paradoxconu, že vydá novou hru a nebude to tolik očekávaná a vytoužená Victoria III.

Skutečně, Paradox vydává úplně novou hru z prostředí starověkého Říma. Zatím se o ní neví mnoho podrobností. Datum vydání není známé a mluví se o roce 2019, ale vzpomeňte si, jak dlouho se odkládalo vydání HOI4. Obávám se, že to bude podobné, ne-li horší.

Herní mapa má zabírat území od Evropy až k Indii. Má to být zatím největší mapa v paradoxích hrách a má na ní být 7000 měst. Počet provincií patrně nebude stejný, údajně má být v jedné provincii více měst. Něco podobného je vlastně už v CKII, kde v jedné provinciii také budujete více měst, ale nejsou vidět na mapě.

Hra má začínat 450 let po založení Říma, ve vrcholném období athénského městského státu a končit v roce 0. Hrát budeme buď za římského císaře, nebo někoho z jeho soupeřů. Podle vzoru CKII má hra obsahovat různé osobnosti s odlišnou mentalitou (vazaly), které budou mít zásadní vliv na dění ve hře. Jen to nebudou vazalové, ale guvernéři a generálové. Jako obvykle půjde o směsici budování, strategie, taktiky a finančnictví. Podle některých kritických hlasů to vypadá jako pokračování Europa Universalis: Rome z roku 2008.

Vydavatelství Paradox údajně spoléhá na to, že z této nové hry se stane jejich vlajková loď a do značné míry v ní vidí svou budoucnost. Uvidíme, jak se s tím Paradox popere.

Zatím bylo zveřejněno jen několik screenshotů a základní informace. Sám Paradox k tomu uvádí:

Hlavní rysy:
Herní postavy: Živý svět postav s různorodými schopnostmi a vlastnostmi, které se v průběhu hry budou měnit. Povedou váš stát, budou řídit vaše provincie a velet vašim armádám a flotilám. Jejich chování bude výrazně lidštější.

Různorodá populace: Občané, svobodní lidé, otroci, příslušníci kmenů – s vlastní kulturou a náboženstvím. Ať už vstoupí do vaší armády, budou plnit vaše pokladny a zvelebovat vaše kolonie, nesmíte zapomínat na jejich spokojenost, protože na ní závisí váš úspěch.

Bojová taktika: Před bitvou zvolíte svou taktiku, abyste mohli úspěšně čelit útoku nepřítele.

Vojenské tradice: Každá kultura má jedinečný způsob vedení války. Římani a Keltové mají na výběr zcela odlišné možnosti. Budete odemykat jedinečné bonusy, schopnosti a jednotky.

Různé typy vlády: Ovládejte senát za republiky, udržujte dvůr v monarchii, zodpovídejte se klanům v kmenovém systému.

Barbaři a povstání: Migrující barbaři mohou vyplenit vaši zemi, nebo se v ní usadit. Neloajální governéři nebo generálové se mohou postavit proti vám a s nimi i jejich armády!

Obchod: Zboží podkytuje své domovské provincii bonusy. Využijte toho pro lokální síly nebo vývoz přebytečného zboží a zvyšujte své bohatství.

Provinční stavby: Investujte do staveb, cesta a opevnění, aby vaše říše byla silnější a bohatší.

Tak tohle všechno je moc fajn. A když si to v duchu převedeme do tahové strategie, co ná z toho vyjde? Ano… Civilizace Sida Meiera. Ale neznamená to, že bychom se neměli těšit. Jen opatrně, mohlo by z toho být zklamání.

Několik obrázků:

A ostatní hry?

DLC, DLC, DLC… K již existujícím hrám – EUIV, CKII a HOI4 jsou ohlášena nová DLC. Pro HOI4 to mají být Man the Guns, pro CKII Holy Fury a pro EU4 Europa Universalis:Dharma.

Už teď mě začíná děsit pomyšlení na to, jak to bude velké a že to nepochybně vrhnou na veřejnost v jednom týdnu, nejlépe v jednom dnu.

Ale nebojte se, jak říká jedna šílená Němka – Wir schaffen das!

WhiteHorse